Młodzi odkrywcy, poszukujący tego co ważne, mądre, zagadkowe na morzu nowych możliwości stykają się z różnymi niebezpieczeństwami, czasem kuszącymi, ale złudnymi. Skarbem mogą okazać się nowe umiejętności, znajomości, ale nie zawsze dające im korzyść. Chcąc odkryć zatopione skarby i perły, uczymy sięjak posługiwać się mapą w dżungli życia...
Oblicza uzależenia
Warsztaty dla klas 1-3
Założenia merytoryczne i cele programu:
- Uświadomienie od czego pożemy się uzależnić (alkohol, narkotyki, slodycze, nikotyna, napoje energetyzujące, gry koputerowe internet);
- Ukazanie, jak owo uzalezenie wpływa na nasze życie;
- wskazanie negatywnych skutków uzależenia;
- rozwijanie umiejętności asertywnych;
- promowanie zdrowego stylu życiu;
- kształtowanie postaw wolnych od używek
Oczekiwane efekty programu:
- Uczeń rozpoznaje rodzaje uzależenia;
- Umie odpowiedzieć na pytania jak zdrowo żyć;
- Wie w jaki sposób chronić siebie i swoje zdrowie;
- Określa co przynośi korzyści a co straty;
- Zna przyczyny i skutki złego odżywania i nadużywania substancji szkodliwych
Bezpieczne zachowanie w sieci
Warsztaty dla klas 1-3
Założenia merytoryczne i cele programu:
- Ukazanie wpływu internetu i gier komputerowych na funkcjonowanie młodego człowieka;
- Uczenie zasad bezpiecznegfo korzystania z internetu;
- Poznanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu;
- Przestrzeganie przed niebezpieczeństwami napotkanymi w śieci;
- uczenie ograniczania czasu spędzonego przez dzieci przed telewizorem i komputerem
Oczekiwane efekty programu:
- Uczeń potrafi bezpiecznie przeglądać strony internetowe;
- Zna zasady korzystania z mediów;
- Umie ograniczyć czas spędzony przed telewizorem i komputerem;
- Charakteryzuje zagrożenia jakie może napotkać w sieci;
- Chroni swoją prywatność i dane osobowe
Złapani w sieć
Warsztat dla klas 4-6
Założenia merytoryczne i cele programu:
- Uczenie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu,
- Uwrażliwienie młodych internautów na problem cyberprzemocy,
- Poznanie zasad ochrony danych osobowych w Internecie przez uczniów,
- Uczenie zasady stosowania ograniczonego zaufania do osób poznanych w sieci oraz postawy wzajemnego szacunku w Internecie,
- Kształtowanie w młodych ludziach czujności w stosunku do innych szczególnie nieznajomych
Oczekiwane efekty programu:
- Uczeń zna kodeks bezpiecznego korzystania z sieci;
- Wie jak zachować w sytuacji doświadczenia cyberprzemocy;
- Potrafi chronić swoje dane osobowe, zna zasady korzystania z gier komputerowych;
- Wie z jakich stron internetowych korzystać oraz, gdzie szukać pomocy
Bez Nałogów
Warsztaty dla klas 4-6
Założenia merytoryczne i cele programu:
- Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu savoir vivre, budowanie wzajemnego zaufania, rozwijanie pozytywnych uczuć w stosunku do członków rodziny, kolegów i przyjaciół, uczenie wzajemnego szacunku i pozytywnego odnoszenia się do innych, pogłębianie wiedzy i ćwiczenie właściwych postaw niezbędnych w komunikacji, ukazanie znaczenia barier komunikacyjnych, promowanie zachowań i działań nie naruszających godności drugiej osoby
Oczekiwane efekty programu:
Uczeń zna zasady dobrego wychowania, wie jak zachować się w towarzystwie, potrafi w pozytywny i pełen szacunku sposób rozmawiać z innymi, udzielać im pomocy, zna zasady komunikacji
Kopalnia skarbów
Warsztat dotyczący mnemotechnik
Założenia merytoryczne i cele programu:
Ukazanie technik uczenia się i zapamiętywania, kształtowanie właściwego podejścia do nauki, urozmaicanie metod i uwzględnianie indywidualnych predyspozycji uczniów, zdobycie umiejętności szybkiej i skutecznej nauki, podniesienie umiejętności czytania ze zrozumieniem, zapamiętywania, koncentracji uwagi, notowanie (mapy umysłu), umiejętne planowanie i organizowanie nauki
Oczekiwane efekty programu:
Uczeń zna sposoby i techniki zapamiętywania, wie jak pracować nad swoją koncentracją, umie zaplanować czas swojej pracy i zorganizować miejsce do nauki, wie jakie znaczenie na jego efektywną pracę ma odpoczynek, umie zapamiętywać treści, liczby, ortografię, słówka z języka obcego
Bezludna wyspa
Warsztat dotyczący umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
Założenia merytoryczne i cele programu:
Kształtowanie postaw wolnych od agresji i konfliktów, zapobieganie konfliktom, prezentowanie sposobów na ich rozwiązywanie, umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi, szczególnie w sytuacji stresowej, kształtowanie właściwej komunikacji w szkole i w domu, ukazywanie swych mocnych stron, ukazanie sposobów na rozładowanie napięć
Oczekiwane efekty programu:
Wie jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych, jak skutecznie rozwiązać problem, potrafi ukazać swoje mocne strony, wykorzystać swoje cechy i umiejętności, zna sposoby na rozładowanie napięć i sytuacji trudnych
Metodyrealizacji warsztatów
Warsztaty dla klas 4-6 oparte są na schemacie gier edukacyjnych. Zajęcia poprzez zabawę i aktywne zaangażowanie uczestników przystępnie przybliżają temat, a formy i techniki takie jak: burza mózgów, rysowanie, ćwiczenia komunikacyjne, mapy myśli, pobudzają twórczość i aktywność zmysłową. Użycie nowoczesnych środków multimedialnych zastosowanych w warsztatach sprawia, że nauka staje się przyjemnością. W naszych warsztatach zwiększamy u uczestników pozytywne nastawienie do siebie i swojego życia, kształtujemy postawy prospołeczne i promujemy styl życia wolny od przemocy, używek i niewłaściwego wykorzystywania współczesnych mediów, takich jak telewizja, telefony komórkowe i Internet. Dajemy wskazówki, jak skuteczniej przyswajać wiedzę, jak radzić sobie z własnymi emocjami oraz promujemy zasady savoir- vivre? u.
Ewaluacja:
Ankieta wypełniana po programie lub arkusz obserwacyjny
Prowadzący program:
Psycholog lub pedagog ? profilaktyk
Czas trwania pojedynczego warsztatu:
1 godzina lekcyjna (45 min.)
Możliwe bloki* realizacji:
- Blok I: 4 warsztaty
- Blok II: 8 warsztatów
- Blok III: 12 warsztatów
przy większej ilości warsztatów (wielokrotność 4), możliwa negocjacja ceny!
*pojedynczy moduł realizowany jest w jednej placówce
Oferta
Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z naszej oferty, prosimy o kontakt: