OPIS PIONU:
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
- promowanie postaw wolnych od agresji i przemocy;
- kształtowanie umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji w sytuacji przemocy czy agresji;
- kształtowanie postaw asertywnych,
- trening konstruktywnego rozwiązywania konfliktów;
- wspieranie umiejętności komunikacji w przestrzeni internetowej w ramach obowiązującej tzw. netetykiety;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem emocji
JAK RADZIĆ SOBIE Z AGRESJĄ?
Warsztaty dla klas 1-3
Założenia merytoryczne i cele programu:
√ modelowanie postaw wolnych od agresji i przemocy;
√ trening zachowań ukierunkowanych na odreagowywanie negatywnych emocji;
√ nauka identyfikacji i określania swoich emocji przez uczniów;
√ budowanie pozytywnego obrazu siebie;
√ kształtowanie poczucia wlasnej wartości;
√ ukazanie znaczenia współdziałania i współpracy jako sposobu przeciwdziałania agresji w grupie; √ poznawanie otaczającej rzeczywistości;
√ obserwowanie i ocena własnych reakcji i zachowań.
Oczekiwane efekty programu:
√ uczeń poznaje rodzaje agresji i źródła jej pochodzenia,
√ nazywa swoje i innych emocje,
√ wie jak zachować się w trudnych sytuacjach,
√ zna przyczyny zachowań agresywnych
√ stosuje konkretne sposoby rozładowania napięcia emocjonalnego,
√ odróżnia zachowania konstruktywne od destrukcyjnych,
√ wykazuje motywację w poszukiwaniu alternatywnych sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
KIEDY SŁOWA RANIĄ
Warsztat dla klas 1-3
Założenia merytoryczne i cele programu:
√ ukazanie destruktywnych skutków zachowań agresywnych,
√ zapoznanie ucznia z definicją agresji oraz jej rodzajami, kazanie przykładów agresji słownej,
√ zdobycie wiedzy z zakresu agresji z naciskiem na agresje słowną,
√ poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: dlaczego jestesmy agresywni w słowach i jak możemy sobie radzić w trudnych sytuacjach
√ zwrócenie uwagi na istotę właściwej komunikacji i znaczenie wiezi oraz relacji w zaspokajaniu własnych potrzeb,
√ ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfiktów w relacji z innymi,
√ zrozumienie i próba ukazania, jak rozwiazywać sytuacje konfiktowe w codzienności szkolnej i rówiesniczej.
Oczekiwane efekty programu- uczeń:
√ asertywnie wyraża swoje zdanie, uczucia i emocje,
√ w konktrolowany sposób rozwiązuje konflikty z rowieśnikami,
√ przejawia postawy wolne od agresji słownej,
√ charakteryzuje negatywne przejawy agresji słownej,
√ poszukuje konstruktywnych dróg wyrażenia sobie w sytuacji pojawienia się trudnych emocji.
POSTAW SIĘ AGRESJI
Warsztat dla uczniów klas 4-6
Założenia merytoryczne i cele programu:
√ uświadomienie przyczyn i skutków zachowań przemocowych oraz agresywnych,
√ kształtowanie umiejętności podejmowania rozsądnych decyzji w sytuacji przemocy,
√ trening radzenia sobie wspołecznie groźnych sytuacjach,
√ zachęta do przełamywania lęku i reagowania na przemoc,
√ budzenie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny,
√ kształtowanie umiejętności zachowań asertywnych
√ promowanie postaw wolnych od agresji i przemocy
Oczekiwane efekty programu- uczeń:
√ charakteryzuje przyczyny i skutki zachowań przemocowych oraz agresywnych,
√ zna sposoby zmiany tych zachowań,
√ rozumie konieczność przeciwdziałania im,
√ odróżnia złość od agresji,
√ komunikuje się i współpracuje z grupą rówieśniczą.
PRZEMOC PRZEZ SŁOWA
Warsztat dla klas 4-6
Założenia merytoryczne i cele programu:
√ ukazanie skutków agresywnych zachowań,
√ zdobycie wiedzy z tematyki agresji ze szczególnym naciskiem na agresję słowną,
√ poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego jesteśmy agresywni w słowach oraz przedstawienie sposobów radzenia sobie możemy sobie w sytuacjach trudnych,
√ zwrócenie uwagi na istotę właściwej komunikacji i znaczenia więzi oraz relacji w zaspokajaniu potrzeb,
√ ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
√ przedstawieie sposobów komunikowania się i podejmowania dojrzałych decyzji,
√ zrozumienie i próba ukazania, jak rozwiązać sytuacje konfliktowe w codzienności szkolnej i równieśniczej.
Oczekiwane efekty programu:
√ charakteryzuje zjawisko agresji oraz jej rodzaje,
√ stosuje strategię właściwego reagowania na agresję słowną (np. w jaki sposób uspokoić agresora),
√ wyraża swoje zdanie, uczucia i emocje w kontrolowany sposób,
√ dąży do postaw wolnych od agresji słownej.
BEZ AGRESJI
Warsztat dla klas 7-8 (GIMNAZJUM)
Założenia merytoryczne i cele programu:
√ ukazanie skutków zachowań agresywnych,
√ zdobycie wiedzy z zakresu agresji i przemocy,
√ poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego jesteśmy agresywni i jak możemy sobie radzić w trudnych sytuacjach?,
√ ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
√ uczenie sposobów komunikowania się i podejmowania dojrzałych decyzji,
√ zrozumienie i próba ukazania, jak rozwiązać sytuacje konfliktowe w codzienności szkolnej i równieśniczej.
Oczekiwane efekty programu:
√ zna przyczyny i skutki agresji,
√ identyfikuje jakie metody są dla niego najlepsze chcąc rozładować napięcie i złość,
√ koryguje nieodpowiednie zachowania,
√ poszukuje wokół siebie pozytywnych wartości,
√ komunikuje się i współpracuje z grupą rówieśniczą.
Prowadzący program:
Psycholog lub pedagog
Czas trwania pojedynczego warsztatu:
1 godzina lekcyjna (45 min.) lub
2 godziny lekcyjne (90 min.)
Zajęcia realizowane są w pojedynczych klasach
Możliwość realizacji w pakietach:
PAKIET I
- 3 warsztaty 90 min
- Szkolenie dla nauczycieli 2 x 45 min
- Gadżety profilaktyczne "pakiet 1"
PAKIET II
- 6 warsztatów 45 min
- Szkolenie dla nauczycieli 2 x 45 min
- Gadżety profilaktyczne "pakiet 2"
Przy większej ilości warsztatów możliwa negocjacja ceny!
Oferta
Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z naszej oferty, prosimy o kontakt: